Arkitekt- og ingeniørtjenester – 10 grupper

Deltagere:

Eidskog, Grue, Kongsvinger, Nord-Odal, Sør-Odal, Våler, Åsnes, GIR IKS, SOR IKS

Avtaleeier:

RIIK

For Kongsvingerregionen er det gjort avtaler for arkitekt- og ingeniørtjenester med flere leverandører. Vi har delt tjenestene inn i 10 grupper. Innen hver gruppe er det 3-4 leverandører med fossefallprinsipp.

Bestilling- og leveranse betingelser er prinsipielt likt for alle 10 grupper, beskrevet under. Detaljer pr leverandør, priser og verdier må man finne i den enkelte avtale.

Velg aktuell gruppe og deretter leverandør:

Bestilling:

  • Bestill hos leverandør 1. Hvis de ikke kan, går forespørselen til neste leverandør.
  • Leverandøren må svare på forespørsler og legge ved en fremdriftsplan ved tilbud.
  • Hvis leverandøren ikke har kapasitet, må de gi beskjed umiddelbart.
  • Gjentatte avslag kan føre til at leverandøren flyttes nederst i rangeringen.

Priser, vær bevisst på:

  • valg av rådgiver eller senior rådgiver ved bestilling

Minikonkurranse:

  • Ved bestillinger over 300.000 kr eks. mva, skal det gjennomføres en mini-konkurranse mellom rammeavtaleleverandørene.
  • Alle rammeavtaleleverandørene skal forespørres, og plikter å gi tilbud.
  • Manglende tilbud uten god grunn gis en bot per uteblitt tilbud.
  • Kontraktsforvalter vurderer om manglende tilbud er vesentlig mislighold.

              Mini-konkurransen følger disse trinnene:

    • Lag en enkel behovsbeskrivelse.
    • Velg ett eller flere tildelingskriterier fra hovedkonkurransen.
    • Tildelingskriteriene kan være pris, løsningsforslag, oppdragsspesifikk kompetanse. Vektene skal totalt være 100 %.
    • Gi en kort tilbudsfrist, minimum 3 virkedager.
    • Gi en kort begrunnelse for valg av vinner ved forespørsel.
    • Leverandørene kan ikke kreve godtgjørelse for å gi tilbud.

Inhabilitet

  • En leverandør kan ikke ta oppdrag hvor representanter fra samme firma sitter i en annen gruppe, med mindre oppdragsgiver bestemmer noe annet.
  • Oppdraget går da videre til en annen leverandør i gruppen.
  • Leverandøren kan da velge å takke nei til oppdraget og la andre oppdrag gå foran.

Oppstart og responstid

Oppstart av nytt oppdrag skal skje innen 5 virkedager fra bestilling, avhengig av oppdragets størrelse. Avtalte tider og fremdriftsplaner må overholdes. Ved forsinkelser faktureres dagsbøter. Leverandøren skal legge frem fremdriftsplan ved oppstart.

For flere opplysninger, se avtalen!

 

Hva du kan forvente av leverandør:

Prosjekteringsoppdrag kan inkludere arbeid fra tidlig skissefase til ferdig forprosjekt med konkurransegrunnlag for totalentreprise, eller detaljprosjektering for utførelsesentreprise. Dette inkluderer nødvendige søknader til offentlige myndigheter. Oppdragsgiver gjennomfører prosjekter i alle tiltaksklasser.

Leverandøren må samarbeide med andre leverandører valgt av oppdragsgiver.

For øvrig viser vi til ytelsesbeskrivelser fra RIF for denne tjenesten: https://rif.no/publikasjoner/radgiverydelser/

Tilgang til avtaledokumenter og info om taushetsplikt

Avtaledokumenter gjøres tilgjengelig for kunder som deltar på avtalen via Mercell. Medarbeidere som ikke har tilgang via rammeavtaleoversikt eller bruker i Mercell bes ta kontakt med produktansvarlig, innkjøpsansvarlig eller Mercell systemansvarlig i sin virksomhet for tilgang til avtaledokumenter.

Vi gjør oppmerksom på at avtaledokumenter med bilag og vedlegg er unntatt offentlighet iht OFFL § 13.1. Ved begjæring om innsyn skal RIIK involveres i saksbehandlingen.

Melde behov

Har du et behov som ikke dekkes av noen av avtalene du finner her, eller ønsker å melde fra om feil/avvik? Gi oss gjerne beskjed! Dette gjør du enkelt ved å trykke på knappen under og fylle ut et kort skjema.